Video Screencast Help
Give us your opinion and win with Symantec! Please help us by taking this survey to tell us about your experience with Symantec Connect, so that we can continue to grow and improve.  Take the survey.

Backup Exec 2012 auf anderen Server übertragen

Created: 21 Nov 2013 • Updated: 21 Nov 2013 | 3 comments
This issue has been solved. See solution.

Hallo zusammen,

wir haben uns aus mehreren Gründen entschieden von BE 2012 zu einem anderen Produkt
zu wechseln. Jetzt möchte ich die vorhandene (über Jahre gewartetet) Umgebung auf einen
älteren Server umziehen damit ich noch Rücksicherungen machen kann.
Die Übertragung auf den neuen Server klappt prima, und startet. Leider kann ich die Lizenzen
nich übertragen. Die Wartung ist Anfang November 2013 ausgelaufen, nun möchte ich dennoch
meine einmal gekauften Lizenzen auf dem neuen Server weiternutzen. Kann ich aber nicht,
da ich beim Einspielen der Lizenzen natürlich die Meldung bekomme das diese abgelaufen
sind und ich nur den normalen Testzeitraum zur Verfügung habe. Auf dem alten Server ist
lizenztechnisch alles soweit ok, zwar abgelaufen aber nicht als Test markiert.
(Der ursprüngliche Server wird neu installiert mit dem neuen Backup Produkt)

Wie bekomme ich das hin das ich die alten Lizenz weiternutzen kann ?

Für hilfreiche Tips bin ich sehr dankbar. 

Operating Systems:

Comments 3 CommentsJump to latest comment

CraigV's picture

...the old licenses should be valid. it should simply be a case of maintenance and support having lapsed.

Try re-adding the licenses again, and report back.

Otherwise check the TN below to see if you moved Backup Exec across to the new server correctly:

http://www.symantec.com/business/support/index?page=content&id=TECH67768

Thanks!

Alternative ways to access Backup Exec Technical Support:

https://www-secure.symantec.com/connect/blogs/alte...

SOLUTION
PNebermann's picture

Hello!

Many thanks for your fast help.
I re-imported the license files; that works.

Many thanks !!

CraigV's picture

Awesome....glad it worked out. Sometimes licenses don't get applied correctly. I've had this in previous versions before (normally around the Exchange license) and reimporting the licenses worked.

Thanks!

Alternative ways to access Backup Exec Technical Support:

https://www-secure.symantec.com/connect/blogs/alte...